Jak?
Moduł do monitorowania lekkich pojazdów dostawczych Ruptela instalowany jest w banalny wręcz sposób: za pomocą jednej wiązki przewodów i portu OBD II. Cały proces jest krótki – został opracowany na zasadzie „podłącz i używaj”. Towarzyszy mu automatyczne wyszukiwanie ustawień, a całe połączenie odbywa się w trybie do odczytu, dzięki czemu konfiguracji nie dokonuje się w pojeździe – to zabezpiecza system przed niechcianą ingerencją z zewnątrz. To nie koniec zalet. Do samej instalacji nie jest nawet potrzebne połączenie – konfiguracja może się odbyć również offline.
Do montażu i funkcjonowania modułu nie są także potrzebne żadne inne akcesoria zewnętrznych producentów, również producenta auta. Nie ma też absolutnie żadnej konieczności fizycznej ingerencji w okablowanie pojazdu – wszystko odbywa się za pomocą portu OBD II, dzięki czemu nie dochodzi do naruszenia gwarancji auta. Port OBD II stał się wymaganym standardem w Polsce w 2002 roku (dla pojazdów spalinowych) i 2003 (dla silników diesla), zaś na terenie Unii Europejskiej chwilę wcześniej. Jeśli zatem twój samochód jest wyprodukowany po tym roku, jest wyposażony w ten port. Najczęściej jest on zlokalizowany po lewej stronie, pod kolumną kierownicy, ale nie jest to reguła – w pojazdach różnych marek znajdziesz go nieraz również w innych miejscach. To z niego korzystają mechanicy podczas diagnostyki auta czy usuwania błędów w komputerze pokładowym po naprawach.
Po szybkim podłączeniu moduł jest właściwie gotowy do pracy z oprogramowaniem TrustTrack. Pobiera on dane producenta z systemu operacyjnego samochodu CANbus. Dzięki temu całe narzędzie jest proste w obsłudze, bezpieczne i dokładne. Jednocześnie trzeba pamiętać o tym, że rozwiązanie jest już w tym momencie odpowiednie dla większości samochodów osobowych i dostawczych w Europie.
Działa tym samym w 95% aut współpracujących producentów, które zostały wyprodukowane po 2008 roku. Pośród nich są wszystkie najpopularniejsze modele aut – nie musisz się zatem martwić, że system będzie niekompatybilny z twoimi pojazdami. Wśród już współpracujących z Ruptelą producentów są Volvo, Mitsubishi, Lexus, Mazda, Kia, Hyundai, Mercedes-Benz, Toyota, Ford, Nissan, Land-Rover, Honda, Jaguar, Fiat, Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, Renault, lada moment dołączą do nich również Dacia, Alfa-Romeo, Jeep, Citroën, Peugeot, Opel, BMW i Mini. Współpraca między Ruptelą a producentami aut jest ważna przez jeszcze jeden aspekt: dzięki udostępnionym przez nich dokumentacjom technicznym opracowana została oficjalna baza wiedzy technicznej, która zawiera wszystkie niezbędne wskazówki, podpowiedzi i rozwiązania potencjalnych problemów.