Klient, polska firma transportowa średniej wielkości, potrzebował odpowiedniego rozwiązania telematycznego

W czym przydał się TrustTrack?

Firma JTC dysponuje osiemnastoma zestawami aut ciężarowych. W przedsiębiorstwie funkcjonował wcześniej system telematyczny, jednak management zdecydował się na zmiany, aby dostosować go do rosnących potrzeb. Podstawowym zadaniem, jakiemu miał sprostać nowy system, było udoskonalenie i automatyzacja zarządzania i kontroli czasu pracy kierowców w trasie.

Od kontaktu przedstawiciela handlowego Rupteli do instalacji zamówionego systemu w firmie minął około miesiąc. W tym czasie odbyło się kilka spotkań – przedstawiciel Rupteli przyjechał m.in. do siedziby firmy poznać skonkretyzowane potrzeby i zaprezentować TrustTrack. Podczas następnych rozmów reprezentanci firmy poznawali kolejne funkcjonalności systemu odpowiadające ich wymogom. W tym czasie również dokonana została wycena, firma JTC podjęła decyzję odnośnie inwestycji i dopięte zostały wszystkie formalności.

Poproś o ofertę

Podstawową funkcją systemu miała być kontrola czasu pracy kierowców, możliwa dzięki utworzeniu w TrustTracku indywidualnych kont dla każdego z nich. W programie odnotowywane są wszystkie akcje podejmowane przez kierowców, takie jak praca, odpoczynek czy dostępność. TrustTrack generuje przystępne raporty czasu pracy każdego z nich osobno, automatycznie uzupełnione o dokładne opisy ewentualnych wykroczeń i ich stopień.

Dzięki temu dyspozytorzy i pracownicy zajmujący się rozliczeniami kierowców i zadaniami kadrowymi mają na bieżąco dostęp do dokładnych danych na temat pracy zarówno kierowcy, jak i pojazdu. Dodatkowym ułatwieniem okazała się opcja zdalnego poboru plików z tachografów, bez konieczności stacjonowania pojazdu w bazie.

Dane ściągane są w wymaganym prawnie formacie .ddd, mogą być też eksportowane na zintegrowane urządzenia i zewnętrzne nośniki pamięci, co pomaga w ich przechowywaniu. Jednocześnie dane z tachografu można powiązać z plikami z kart kierowców, dzięki czemu wyraźnie widać korelację między czasem pracy kierowcy i pojazdu, a także inne sytuacje losowe, jak przestoje czy usterki.

Kolejną korzystną funkcją wykorzystywaną przez dyspozytorów JTC jest monitorowanie ilości paliwa w baku każdego z pojazdów, pozwalające na dokładne rozliczenia kosztów przejazdów. Funkcją, która również nieoczekiwanie zdobyła sobie popularność, jest wyznaczanie tras dla ciężarówek dzięki integracji z systemem HERE maps, który jest odpowiedni dla tego typu pojazdów. Oprogramowanie można wyposażyć w odpowiednie parametry zestawów wysyłanych w drogę, jak jego długość, szerokość, wysokość, masę, nacisk na oś i liczbę przyczep.

Dzięki tym informacjom TrustTrack zaproponuje trasę, która ominie fragmenty, którymi zgodnie z lokalnymi przepisami drogowymi tego typu pojazd nie może się poruszać. Możliwe jest także zlecenie aplikacji omijania ostrych zakrętów, niebezpiecznych i trudnych do pokonania przy długim ładunku.

Podczas planowania tras w TrustTrack dyspozytor może wskazać, czy chce uzyskać najszybszą, czy najbardziej zbalansowaną propozycję pod względem długości i przewidywanego czasu jazdy. TrustTrack, korzystając z integracji z Google Maps i HERE maps, uwzględnia także aktualny stan ruchu i ewentualne utrudnienia na wskazanych trasach. Pracownicy JTC podkreślili, że nie każdy system telematyczny posiada usługę planowania tras dostosowaną stricte do potrzeb aut ciężarowych.

Poproś o ofertę

Instalacja i wdrożenie do obsługi programu przebiegły bezproblemowo. Kierowcy nie potrzebowali dodatkowych szkoleń, pracujący w bazie dyspozytorzy mający doświadczenie w posługiwaniu się innymi systemami telematycznymi zwrócili uwagę, że TrustTrack jest prosty w obsłudze i posiada intuicyjny interfejs ułatwiający korzystanie ze wszystkich opcji.

W ciągu ponad sześciu miesięcy funkcjonowania systemu TrustTrack w JTC, pracownicy firmy kontaktowali się z supportem tylko raz, przy okazji aktualizacji oprogramowania, a problem został szybko rozwiązany.