Masz firmę transportową, chcesz poprawić dotychczasową organizację pracy i lepiej zarządzać codziennymi zadaniami pracowników? Sprawdź, w jaki sposób możesz usprawnić funkcjonowanie swojej firmy transportowej, aby nie popełniać najczęstszych błędów w zarządzaniu nią i w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych rozwiązań telematycznych w biznesie.
Jakie są najczęstsze problemy, które dotyczą firm transportowych i jakie rozwiązania można wprowadzić, by się z nimi na dobre pożegnać?
1. Brak odpowiedniej strategii działań i wyznaczonych celów firmy
Zarządzanie firmą transportową wymaga od właścicieli przedsiębiorstw umiejętności bardzo dobrej organizacji codziennej pracy i działań pod presją czasu. Każde działanie musi być przemyślane pod względem strategicznym, co wymaga wdrożenia w firmie odpowiedniej organizacji pracy i wyznaczania celów w oparciu o określoną strategię biznesową.
Jedna decyzja ma znaczący wpływ na pracę kilku pracowników wewnątrz firmy i nierzadko wymaga od nich ogromnego zaangażowania. Wystarczy jeden błąd pracownika lub managera, przez który synergia działań wewnętrznych w firmie zostaje zaburzona. W praktyce, najczęściej odpowiada za to brak strategicznych działań i wdrożonego odpowiedniego ich planowania.
Dlaczego jest to tak istotne?
Wyobraź sobie, że nagle otrzymujesz pilne zlecenie ładunku od klienta, a jeden z pojazdów Twojej floty, pilnie wymaga naprawy. Musisz szybko działać, aby zmniejszyć czas reakcji, podjąć ładunek samochodem zastępczym i jednocześnie sprawdzić dokładną lokalizację uszkodzonego pojazdu. W praktyce takie sytuacje zdarzają się bardzo często w firmach transportowych, a brak szybkiej reakcji ze strony firmy na zapytanie klienta zwiększa ryzyko, że znajdzie on innego przewoźnika. Jak szybko zareagować, aby nie stracić zlecenia, szybko zorganizować pojazd zastępczy do podjęcia ładunku oraz zaplanować najbardziej optymalną trasę?
Zrobisz to wygodnie z pomocą sprawdzonego i bardzo intuicyjnego w obsłudze systemu TrustTrack, działającego w czasie rzeczywistym, który umożliwi Ci wyznaczenie konkretnego kierowcy do podjęcia ładunku, zweryfikowanie trasy przejazdów, zmianę pojazdów i ustalenie aktualnej lokalizacji samochodu, który wymaga naprawy. To pozwoli Ci rozwiązać większość problemów związanych z organizacją wewnętrzną w Twojej firmie transportowej i sprawi, że kontrola nad całym procesem spedycyjnym będzie dużo łatwiejsza. Ponadto będziesz mógł błyskawicznie zareagować na ewentualne zagrożenia i szybko podjąć odpowiednie działania.